Home promocja Kupujesz bilet LOTu do Pekinu? Jeśli tak, to nie leć Z Warszawy, bo z Berlina czy Pragi PRZEZ Warszawę jest taniej…
Kupujesz bilet LOTu do Pekinu? Jeśli tak, to nie leć Z Warszawy, bo z Berlina czy Pragi PRZEZ Warszawę jest taniej…

Kupujesz bilet LOTu do Pekinu? Jeśli tak, to nie leć Z Warszawy, bo z Berlina czy Pragi PRZEZ Warszawę jest taniej…

Oto jeden z paradoksów w świecie lotniczym – bilet na trasie dłuższej jest tańszy niż na krótszym odcinku tej samej trasy.
Wynika to z promocji i chęci reklamy na danym rynku – tak właśnie ustawił swoje taryfy PLL LOT.
Otóż za bilety do Pekinu najmniej (łącznie z dojazdem/dolotem) zapłacimy z.. Mediolanu i Pragi, trochę więcej z Berlina, a jeszcze więcej z Warszawy.

KUP TAŃSZE LOTY DO PEKINU

Oczywiście możemy wykorzystać taką sytuację – w drodze powrotnej możemy wysiąść w Warszawie.

Wtedy wystarczy tylko tanio dostać się do miejsca wylotu.

KUP TAŃSZE LOTY DO PEKINU

Porównajmy kilka cen (użyliśmy dat pod koniec października 2012), wszystkie loty odbywamy na pokładzie samolotów LOTu.

1) trasa Warszawa – Pekin – Warszawa

Daty: 23-31.10.2012

ŁĄCZNY KOSZT PODRÓŻY: 2528,26 PLN

2) trasa Mediolan – Warszawa – Pekin – Warszawa – Mediolan
(w drodze powrotnej wysiadamy w Warszawie)

Daty: 23.10 – 02.11.2012
Koszt biletów: 1676,21 PLN
Dolot do Mediolanu:
bilet lotniczy do Bergamo – 50 PLN; dojazd na lotnisko Mediolan Malpensa – 45 PLN (11 EUR); łącznie: ok 100 PLN



ŁĄCZNY KOSZT PODRÓŻY: 1775 PLN

3) trasa Praga – Warszawa – Pekin – Warszawa – Praga
(w drodze powrotnej możemy wysiąść w Warszawie)

Daty: 23-31.10.2012
Koszt biletów: 1740,31 PLN
Dojazd do Pragi (PolskiBus): od 1 PLN, załóżmy koszt 50 PLN

ŁĄCZNY KOSZT PODRÓŻY: 1790 PLN

4) trasa Budapeszt – Warszawa – Pekin – Warszawa – Budapeszt
(w drodze powrotnej możemy wysiąść w Warszawie)

Daty: 23.10-02.11.2012
Koszt biletów: 1810,16 PLN
Dolot do Budapesztu: od 19 w jedną stronę, załóżmy 40 PLN

ŁĄCZNY KOSZT PODRÓŻY: 1850 PLN

5) trasa Berlin – Warszawa – Pekin – Warszawa – Berlin
(w drodze powrotnej wysiadamy w Warszawie)

Daty: 20-28.10.2012
Koszt biletów: 1845,87 PLN
Dojazd do Berlina (PolskiBus): od 1 PLN, załóżmy koszt 35 PLN

ŁĄCZNY KOSZT PODRÓŻY: 1880 PLN  

6) trasa Tel Aviv – Warszawa – Pekin – Warszawa – Tel Aviv
(kupujemy dolot w dwie strony do Tel Avivu, przy okazji możemy się zatrzymać na kilka dni. W drodze powrotnej z Pekinu wysiadamy w Warszawie)

Daty: 18-26.10.2012
Koszt biletów: 1613,68 PLN
Dolot do Tel Avivu (w dwie strony): od 610 PLN, załóżmy niecałych 800 PLN

ŁĄCZNY KOSZT PODRÓŻY: 2400 PLN







mleko

Komentarz(33)

  1. w sumie to nawet nie trzeba się w końcu stawić na ten pierwszy samolot, tylko od razu przyjechać do Warszawy, a pierwszy lot nam przepada – w sumie nic się nie traci, a można zyskać na czasie oraz kosztach

  2. Ależ on reklamuje naszego polskiego przewoźnika, tylko pokazuje, że lepiej tym przewoźnikiem polecieć z Berlina, Pragi, Mediolanu z przesiadką w Warszawie. Paradoks ciekawy, opcja warta rozważenia, szczególnie, że wystarczy w jedną stronę tłuc się PB, albo kombinować dolot.

  3. @min

    NIE MOZESZ tak zrobić
    jeśli nie stawisz sie na którym z odcinków CIĄG DALSZY PODRÓZY PRZEPADA

    Dlatego mozna bez “strat” opuścić tylko ostatnio odcinek!

  4. A co jeżeli poinformujemy linie lotnicze o tym, że wsiadamy później, dając im de facto możliwość sprzedaży pierwszego lotu zapłaciwszy za niegp wcześniej?

  5. A po Ci bagaż w pierwszą stronę?
    Po za tym w polskimbusie masz bagaż w cenie, jedynie na dolocie do BUD i MXP nie masz

  6. Raczej do Pekinu z podręcznym nie polecisz, a wiec do Budapesztu albo Mediolanu musisz dokupić bagaż główny. Polski bus to inna bajka

  7. Możesz a nie musisz.
    W każdym bądź razie jest opcja, że bez bagazu jest taniej. A 10 1kg sie spakujesz w pierwsza strone – bluzki sa śmiesznie tanie w pekinie, wiec taniej cie wyjdzie kupic na miejscu niz placic za bagaz :)

  8. do mleko : dla CIEBIE pomnik :) za szukanie absurdów LOTu wspaniałe odkrycie ! gratuluje i dziękuje za TWOJE SUPER NEWSY

  9. @gość

    Ale to NIE JEST absurd. Wielu przewoźnik własnie w ten sposób konstruuje ceny w taryfach. Po prostu niekiedy trzeba zrobić promocje/reklame na danym rynku.

    Tutaj widać, iż LOTowi zalezy na tranzycie z innych części europy

  10. LOT to absurdalna firma. Jedyne słowo jakie mi się ciśnie na język, to, przepraszam za dosadność, dymanie pasażerów z Polski.

  11. A tak na marginesie to nie jest absurd ani żaden ewenement LOTu. Tak samo jest w LH. Taniej jest lecieć waw-fra-jfk-fra-waw niż fra-jfk-fra

  12. @Michał

    Ale takie rzeczy (taka konstrukcja taryf) to jest NORMALNA sprawa w liniach lotniczych, nie tylko w LOT, ale też w większości innych linii.

  13. Podobnie w LOT bywało z lotami za Atlantyk, z WRO via WAW wychodziło taniej niz z WAW bezpośrednio. W tym przypadku starają się przyciągnąć klienta z bogatszych rejonów EU wszak klasa biznes ma sie zapełnić- bo jak nie to zlikwidują jak Hanoi.

  14. Każdemu człowiekowi, który nie rozumie konstrukcji taryf lotniczych, polecam książke “Leci z nami pilot” pana Mikosza (były prezes lot, pisze świetnym językiem, prosto i przejrzyście)

  15. Wiadomosc ciekawa, szczegolnie dla tych co do Pragi, czy Berlina maja tyle samo, albo i mniej niz do Warszawy

  16. Czeskie Linie robią tak samo. Swego czasu loty na Bliski Wschód (Kair i Damaszek) z Wwy były o kilkaset złotych tańsze niż z Pragi :)

  17. Tak jest w większości linii lotniczych, HKG z WAW liniami TK był za 2100 zł ( a z IST ten sam rejs 2800 zł ). W BA i LH zaobserwowałem podobne sytuacje …….z WAW taniej niż bezpośrednio z LHR czy FRA.

  18. Może warto napisać o regulaminie PLL LOT, który zakłada, że w przypadku NIE odbycia pierwszego odcinka lotu przepada cała rezerwacja. Swoją drogą zgłosiłem ten fakt już jakiś czas temu do UOKiK oraz ULC, ponieważ jest to sytuacja dyskryminująca pasażerów – znam przypadki, gdy LOT wymuszał kupowanie dwa razy biletu na ten sam lot i to samo miejsce.

    ŁR

  19. @ Rogus

    Przymus odbycia podróży OD pierwszego wykupionego segmentu wynika z międzynarodowego prawa lotniczego a nie z regulaminu LOTu, każdy regularny przewoźnik tak ma. Tanie linie są tutaj wyjątkiem bo nie sprzedają podróży z A do B przez C i z powrotem tylko np 4 osobne segmenty – jest to obejście prawa lotniczego nakazującego dostarczenie pasażera na miejsce w przypadku np odwołania lotu będącego jednym z segmentów :)

    Latanie z przeiadką w systemie rezerwacyjnym każdej regularnej linii lotniczej jest tańsze niż lot bezpośredni, dlatego np z WAW do JFK można polecieć z kilkudniowym wyprzedzeniam via FRA, MUC, ZRH czy CDG za ~2,5k PLN, a LOTem 2x drożej. Nie ma w tym nic dziwnego, linie walczą o pasażerów z innych lotnisk żeby feedować swój hub.

    pozdr

  20. Taka konstrukacja taryf jest zupełnie normalna i nic tutaj absurdalnego. Większość przewoźników taki model stosuje. *** Co do obowiązku odbycia pierwszego lotu, to ‘drgrin’ bardzo dobrze wyjaśnił – jest to międzynarodowe prawo lotnicze, a nie poszczególne przepisy przewoźników. Wypisywanie skarg do UOKiK i ULC jest bez sensu. Taka praktyka jest stosowana po to, by właśnie uniknąć takich sytuacji, że pasażer kupił bilet MXP-WAW-CPH (bo były tańsze, samolot MXP-WAW cały sprzedany, a potem nie ma ani jednego pasażera na tym locie. Oczywiście linia mogła by to sprzedać, ale skąd ma wiedzieć. Kasowanie pasażera “za ten sam lot” i “to samo miejsce” (WAW-CPH) jest jak najbardziej prawidłowym działaniem. Co najwyżej jest to dyskryminacja tych, którzy na siłę chcą coś przekombinować (żeby nie nazwać tego oszustwem) linię lotniczą. ***Gdyby linie takich przepisów nie miały, to byśmy wszyscy narzekami na overbooking na każdym jednym locie o jakieś 20-30% (bez żadnej remompensaty) – czy to jest lepsze rozwiązanie? Nie sądzę.

  21. Obiło mi się o uszy że LH w przypadku paksów tranzytowych z innych krajów ponosi mniejsze opłaty/podatki niż od tych lecących z Niemiec. Chyba chodzi o opłątę za CO2 która sięga kilkudziesięciu EUR lub/i podatków lotniczych od pasażera. Może LOT ma podobne warunki.

  22. Taki sam patent jest w Aeroflocie dlatego warto z nimi niekiedy lecieć z W-wy w świat a moi znajomi z Rosji z Moskwy maja parę stów drozej mimo że ja lecę dłuzej to normalna praktyka wielu linii

  23. Urocze jest to, jak osoby, które za grosz nie mają pojęcia o systemie taryf lotniczych krzyczą ABSURD! To zupełnie tak, jak wiele moherowych babć krzyczy SKANDAL! (choć się totalnie nie znają na materii oburzenia i krzyku)…

  24. A ja w zeszłym roku KLM’em z WAW do AMS za bilet return zapłaciłem 160 euro bo bilet one way kosztował 280 euro (ten sam lot).

Opublikuj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *