Korzystając z błędów we francuskiej wersji serwisu Opodo, możemy zarezerwować tanie loty krajowe i nie tylko (“bezpieczna” cena to 69 PLN), natomiast można też mieć jeszcze tańsze loty (nawet za free!)
KUP TANIE LOTY KRAJOWE (TAKŻE ZA DARMO !?)
O ile rezerwacje dokonane z ceną “bezpieczną” mają wystawiane bilety z prawdopodobieństwem 99% (bilety przychodzą w drugim mailu od serwisu), o tyle rezerwacje “kombinowane” mają ok. 20-30% szans na powodzenie, czyli wystawienie biletu. Rezerwacje kombinowane najprawdopodobniej jednak zostaną po prostu skasowane.
Oczywiście poniższe zasady dokonywania rezerwacji działają też na inne loty dostępne w serwisie Opodo.fr
Poniżej kilka słów o dwóch typach rezerwacji: rezerwacji bezpiecznej i rezerwacji kombinowanej.
REZERWACJE BEZPIECZNIE
Rezerwacji dokonujemy przez ten link: KLIK, gdyż bezpośrednie wejście na Opodo.fr nie da nam takiej ceny – będzie ona wyższa.
Podajemy trasę (w przykładzie WRO – WAW, czyli Wrocław-Warszawa), wybieramy opcję Retour (lot w dwie strony) i otrzymujemy wyniki 16,56 EUR, czyli ok. 71 PLN.
Za loty w dwie strony na trasie Wrocław – Warszawa zapłacimy jedyne 71 PLN!
Bilety w takiej cenie w przeważającej ilości rezerwacji są wystawiane – jeśli komuś taka cena pasuje i nie chce kombinować – do dzieła!
Z prowizji zwolnione są tylko karty Visa Electron, inne karty obarczone są prowizją od 14 EUR.
Przykładowa rezerwacja:
REZERWACJE KOMBINOWANE
Rezerwacji dokonujemy przez ten link: KLIK, gdyż bezpośrednie wejście na Opodo.fr nie da nam takiej ceny – będzie ona wyższa.
Różnica w stosunku do poprzedniej opcji jest taka, iż tutaj kombinujemy.
Przyłączamy się na opcję “Aller simple”, czyli lot w jedną stronę i szukamy taki połączeń.
W zależności od tego jak trafimy z ceną to albo otrzymamy ją niską albo wysoką.
Jeśli dalej jest ona dla nas za wysoka to do rezerwacji dodajemy… dziecko (“BEBE”). W ten sposób otrzymujemy ujemną kwotę rezerwacji!
Mimo tego, w dalszych krokach rezerwacji podajemy dane karty (bez prowizji zapłacimy Visą Electron), które jednak nie zostanie obciążona – w końcu kwota rezerwacji jest ujemna.
Możemy także wybrać loty w “droższych” godzinach i mieć wtedy do zapłaty np. 0,25 EUR :)
Niestety ten sposób nie gwarantuje otrzymania biletu – szanse na to tej chwili to ok 20-30% (ale w sumie niczym nie ryzykujemy!)
Tym sposobem możemy mieć loty krajowe za darmo, bądź za symboliczną kwotę, np 1-2 PLN!
Przykładowa rezerwacja z kwotą 0,34 EUR:
Przykładowa rezerwacja z kwotą ujemną (-12,58 EUR):
NOCLEGI
Tanich i ciekawych noclegów w Polsce warto szukać w poniższych serwisach:
– booking.com –> KLIK
– expedia.de –> KLIK
– TanieHotele.be –> KLIK
– HostelWorld.com –> KLIK
– HostelBookers.com –> KLIK
– Alpharooms –> KLIK
A ja mam tak, że mam 6 e-biletów wszystkie są w systemie lotu i jeszcze nic nie mam odwołane. Wszystko na interii teraz tylko czekam na wyrok :P
@Mati ale masz maile o skasowaniu e-biletu czy rezerwacji ??
rezerwacji … e biletów jeszcze nie ruszyli nikomu
@gmpr – blokada na karcie jest jedynie formą sprawdzenia czy karta działa i są na niej środki. Tak np. robi paypal kiedy dodajesz kartę, tak robi Apple w appstore i wiele innych firm – pojawia się blokada, firma otrzymuje informacje, że karta działa i może byc uzywana w systemie. Dopiero rozliczenie transakcji jest faktycznym zakończeniem zabawy. A do rozliczenia firma X (opodo) musi jeszcze wysłać do banku elektroniczne dokumenty rozliczeniowe – obstawiam, że to nie nastąpi…
Rezerwacja anulowana. “Probl?me technique sur votre réservation”
Bilety wystawia LOT czy opodo, tzn kto odpowiada za wystawienie biletu ?
wiem że opodo przesyła
przewoźnik wystawia zatem bilet ?
mam rezerwacje na razie potwierdzone, założone już myślę ok 47 godzin, ale bez biletów – 4 i 2 z biletami wystawionymi
Mag73 już nie dostaniesz biletu, wszystkie bez biletu anulowali, sprawdź czy nie dostałeś maila gdzieś w spamie etc.
Nie , na stronie Lotu mam potwierdzone, w skrzynce też jest bez maila z ich strony,ale ja czekam na anulowanie rezerwacji tylko :)
pytanie to anuluje rezerwację – LOT , prawda ale na jakiejś podstawie od opodo , czy tak na gębę
Opodo przyśle maila, że z przyczyn technicznych nie można było sfinalizować rejestracji.
Przy sprawdzaniu statusu rezerwacji będzie komunikat: 4649 – Podróż została anulowana. Skontaktuj się z biurem podróży w celu uzyskania dalszych informacji. (4649)
Bilet wystawia Opodo w Amadeusie na stoku lotu.
Dzięki Simon @ Czyli pośrednik, a wolałbym LOT :) ale jak pośrednik to pośrednik też ma ubezpieczenie
Podobno komuś anulowali rezerwacje na którą miał eticket
Nie podobno, tylko anulowali, chociażby mi, a minęło jakieś 30h od dokonania rezerwacji i otrzymania od nich biletu elektronicznego.
Ale na inną rezerwację z biletem otrzymałem trzeci mail od nich – fakturę i raczej już jej nie ruszą, mam nadzieję
napisz do nich odwołanie o anulowanie tego biletu. miałeś na ujemną kwotę czy dodatnią ?
anulowali bilet elektroniczny ?mam takie 2 , to już przeszli sami siebie ,ale trzeba im dać po łbach
ja tam tylko czekam na anulowanie to powalczę o kasę
Miałem kwotę ujemną, więc się nie dziwię że skasowali i nie zamierzam pisać odwołania, bo niby dlaczego?
A na drugim miałem kwotę kilka euro, dostałem fakturę, więc powinno być ok
@ krab a ten co Ci nie skasowali i dostałeś fakturkę to miałeś ujemną??
matijar napisal przeciez “A na drugim miałem kwotę kilka euro, dostałem fakturę, więc powinno być ok”
Właśnie dostałem fakturę na dokładnie 2,27 euro na bilet do którego dostałem e-ticket (WAW-WRO). W sprawie biletu WRO-WAW ciągle cisza, tylko potwierdzenie rezerwacji, szczerze mówiąc przestałem wierzyć że uda się polecieć w 2 strony, trudno, do WAW pojadę pociągiem :)
Też dostałem fakturę za jedną rezerwacje z kwota dodatnia.
Dostałem faktury na rezerwacje z kwotą większą niż 0 EUR (czyli wartości 0.34 EUR, 2.27 EUR i 3.64 EUR).
Inne rezerwacje (te z kwotami mniejszymi niż 0 EUR) nie mają faktur (co zrozumiale) ale maja (ciągle) wystawione bilety
Myślę ,że uznają rezerwację co im za różnica czy 0,34 eu czy 0 eu – bo to że minus to wiadomo że oddawać nie będą kasy :) anulować to też nie tak łatwo w sumie … niby można ale potem nie wiadomo kiedy jest błąd a kiedy promo :)
Na właśnie bo w sumie WRO-WAW to w mojej opcji było poniżej 0euro (2osoby+enfant 4l+bebe <2l) i w takim składzie chcemy leciec i po tyle były bilety.
również dostałem faktury za rezerwacje z kwotą powyżej zera, te minusowe nadal są aktywne
a ja czekam na bilet , minęło 48 godzin od momentu zakupu , co to oznacza ?
faktura to mi raczej nie przyjdzie , bo były kwoty ujemne
z moich 3 rezerwacji przeszła tylko jedna zrobiona na e-maila na interii (potwierdzenie, e-bilet, faktura), te na wp.pl ciągle wiszą…. jako aktywne…. ale nie ma e-biletów :(
i nie były wcale na kwoty rzędu 1-2 euro tylko ok. 32…
Uwaga
Podróż została anulowana. Skontaktuj się z biurem podróży w celu uzyskania dalszych informacji. (4649)
nie ma sprawy, napiszę do Lotu -z prośba o wyjaśnienie sytuacji,
mag73 to chyba bardziej do opodo, niż do lotu
Lot Ci tyle powie, co napisał w komunikacie – skontaktuj się z biurem podróży
Ja mam rezerwacje za minusową kwotę (mam e-bilet, bez faktury). Wysłałem sobie ze strony lotu potwierdzenie rezerwacji – ciekawe czy wystarczy gdyby były jakieś problemy?:)
U mnie sytuacja jest taka: anulacja rezerwacji ‘z przyczyn technicznych’ nastąpiła jedynie na bilecie z ujemną kwotą…. – pozostałe rezerwacje są nadal bez e-ticket’ów
Konsultowałem się w tej sprawie z http://konsument.gov.pl – powiedzieli, że jest szansa na realizację tych naszych zamówień. Chodzi o to, że w tym przypadku stosuje się przepisy francuskie, które to muszą być zgodne z unijnymi. W przypadku, gdy ‘błąd’ dotyczył setek, jeśli nie tysięcy biletów – jest szansa, że konsumenci mogli pomyśleć, że jest to atrakcyjna oferta, a nie błąd w systemie. Odszkodowań ze strony firmy można się domagać na drodze postępowania przy udziale Europejskiego Centrum Konsumenckiego, ale dopiero po złożeniu reklamacji do tej firmy. Anulacja rezerwacji może nastąpić tylko wtedy, gdyby to LOT ją anulował, a tak to jest szansa na odszkodowania. Jeśli chcecie więcej szczegółów, to proszę o kontakt na priv: lukasz (at)roguski.com.pl
Proszę osoby, które miały anulowane rezerwacje, po wystawieniu eticketu o kontakt na adres: [email protected]
Jak mi anulują to na pewno będę walczył i napiszę do was również. Ja za swoje błędy w życiu muszę płacić i to nie rzadko wysoką cenę … dlaczego innym ma wszystko ujść na sucho ?
przyszła anulacja, w check my trip nie ma też rezerwacji. Nie ośmieszajcie się z tą walką o swoje. I tak nic nie wywalczycie a się ośmieszycie. Przecież i tak większość z was robiła rezerwację na “bebe” a żadnego “bebe” nie posiadacie. Dajcie na wstrzymanie
@ wyrywacz Nie każdy robił rezerwacje na “Bebe”. Ja zrobiłem normalną rezerwację na 1 lot dla 3 osób i zapłaciłem (zablokowane na koncie) prawie 25 euro więc nie jest to aż taka rewelacja. Mam tylko potwierdzenie rezerwacji ale jeśli mi je anulują to będę się dopominał o swoje prawa, a im więcej osób by tak postąpiło to tym większa szansa na wygranie – tak sądzę.
Moja rezerwacja została usunięta z systemu, ale do teraz nie otrzymałem żadnej informacji ze strony opodo.fr. (Ostatni e-mail z potwierdzeniem rezerwacji o 16:22 25.01).
Wyrywacz z tego co widze Ty nie miales nawet e ticketu
@Emer, @Mleko
Jakie są te prawa? Też nie kombinowałem z bebe, a i tak anulowali rezerwacje…
lo.ol – dostaleś e ticket ?
dostałem wczoraj 3 faktury, w tym jedna na lot z bebe
Lokersan ale pewnei nie byla to kwota ujemna ?
czy ktos z Was reklamowal juz anulowanie rezerwacji oraz brak wystawienia biletu?
a chciałeś lecieć z bebe czy bez krymek ?
Polecam rzeczową wypowiedź Stoarn’a z forum lotnictwo.net.pl
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/109-promocje_lcc_i_tradycyjne/42784-skyscanner_opodo_krajowki_ok_65_zl_rt-5.html#post703907
@Mati
Nie dostałem, miałem tylko potwierdzone rezerwacje.
A ja mam bobasa więc bilet “na bebe” był jak najbardziej realny
no wiec mozecie walczyc tak jak to pisze Stoarn
@Mati: bez bebe – bilet RT dla 2 dorosłych za ponad 32 euro, drugi OW dla 2 osoób za 2,5 euro (rezerwacje były, bez e-biletów) – dziś anulowali
za to wystawili bilet za 1,10 OW dla jednej osoby
nie rozumiem tego trochę…
A mi niech już wreszcie anulują te bilety i będę miał spokój.
ja mam wystawione bilety lacznie z faktura, ale jeszcze srodki z karty sa zablokowane. Ciekawe czy skasuja czy tez nie. Oto jest pytanie