Korzystając z błędów we francuskiej wersji serwisu Opodo, możemy zarezerwować tanie loty krajowe i nie tylko (“bezpieczna” cena to 69 PLN), natomiast można też mieć jeszcze tańsze loty (nawet za free!)
KUP TANIE LOTY KRAJOWE (TAKŻE ZA DARMO !?)
O ile rezerwacje dokonane z ceną “bezpieczną” mają wystawiane bilety z prawdopodobieństwem 99% (bilety przychodzą w drugim mailu od serwisu), o tyle rezerwacje “kombinowane” mają ok. 20-30% szans na powodzenie, czyli wystawienie biletu. Rezerwacje kombinowane najprawdopodobniej jednak zostaną po prostu skasowane.
Oczywiście poniższe zasady dokonywania rezerwacji działają też na inne loty dostępne w serwisie Opodo.fr
Poniżej kilka słów o dwóch typach rezerwacji: rezerwacji bezpiecznej i rezerwacji kombinowanej.
REZERWACJE BEZPIECZNIE
Rezerwacji dokonujemy przez ten link: KLIK, gdyż bezpośrednie wejście na Opodo.fr nie da nam takiej ceny – będzie ona wyższa.
Podajemy trasę (w przykładzie WRO – WAW, czyli Wrocław-Warszawa), wybieramy opcję Retour (lot w dwie strony) i otrzymujemy wyniki 16,56 EUR, czyli ok. 71 PLN.
Za loty w dwie strony na trasie Wrocław – Warszawa zapłacimy jedyne 71 PLN!
Bilety w takiej cenie w przeważającej ilości rezerwacji są wystawiane – jeśli komuś taka cena pasuje i nie chce kombinować – do dzieła!
Z prowizji zwolnione są tylko karty Visa Electron, inne karty obarczone są prowizją od 14 EUR.
Przykładowa rezerwacja:
REZERWACJE KOMBINOWANE
Rezerwacji dokonujemy przez ten link: KLIK, gdyż bezpośrednie wejście na Opodo.fr nie da nam takiej ceny – będzie ona wyższa.
Różnica w stosunku do poprzedniej opcji jest taka, iż tutaj kombinujemy.
Przyłączamy się na opcję “Aller simple”, czyli lot w jedną stronę i szukamy taki połączeń.
W zależności od tego jak trafimy z ceną to albo otrzymamy ją niską albo wysoką.
Jeśli dalej jest ona dla nas za wysoka to do rezerwacji dodajemy… dziecko (“BEBE”). W ten sposób otrzymujemy ujemną kwotę rezerwacji!
Mimo tego, w dalszych krokach rezerwacji podajemy dane karty (bez prowizji zapłacimy Visą Electron), które jednak nie zostanie obciążona – w końcu kwota rezerwacji jest ujemna.
Możemy także wybrać loty w “droższych” godzinach i mieć wtedy do zapłaty np. 0,25 EUR :)
Niestety ten sposób nie gwarantuje otrzymania biletu – szanse na to tej chwili to ok 20-30% (ale w sumie niczym nie ryzykujemy!)
Tym sposobem możemy mieć loty krajowe za darmo, bądź za symboliczną kwotę, np 1-2 PLN!
Przykładowa rezerwacja z kwotą 0,34 EUR:
Przykładowa rezerwacja z kwotą ujemną (-12,58 EUR):
NOCLEGI
Tanich i ciekawych noclegów w Polsce warto szukać w poniższych serwisach:
– booking.com –> KLIK
– expedia.de –> KLIK
– TanieHotele.be –> KLIK
– HostelWorld.com –> KLIK
– HostelBookers.com –> KLIK
– Alpharooms –> KLIK
@adamz Tak z ciekawości – ile średnio czekałeś na anulowanie?
@adamz – jak wygląda anulowanie biletu ? wysyłają Ci maila czy na stronie checkmytrip nie ma
Olo – pewnie sam nic nie zarezerwowałeś i teraz ciśnienie Ci się podnosi …
Podsumowanie dzisiejszych “zakupów”: 4 rezerwacje na o2 – 0 e-biletów. 7 rezerwacji na interia – 5 e-biletów
Dostał ktoś w końcu anulację po tym jak wcześniej dostał drugiego maila z ebiletem? z numerem 080… ??
ja dziś nie dostałem żadnego maila z anulacją – ani po zwykłej rezerwacji, ani po e-bilecie. Ciekawostką jest to, że przy ujemnej kwocie otrzymałem e-bilet. Druga ciekawostka: rezerwacje (zarówno potwierdzonych e-biletem ja i nie) można wyświetlić na stronie lotu wchodząc na “twoje rezerwacje”, ale nie we wszystkich można zmienić dane (np. wybrać miejsce do siedzenia. Przy niektórych rezerwacjach (nie ma reguły czy potwierdzonych e-biletem, bo w niektórych niepotwierdzonych da się wybrać siedzenie) wyskakuje komunikat “Rezerwacja została potwierdzona, ale dodatkowe żądania nie mogły być zrealizowane dla wybranych lotów. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dalszych informacji. (4609)”
ja właśnie mam e-bilety ale zmian w rezerwacji zrobić nie mogę
Ja dzisiaj zrobiłem jedną rezerwację “bezpieczną” na dwie osoby i póki co dostałem jednego maila (nie licząc potwierdzeń o zmianie miejsca na lot.com), bez biletu. Na stronie opodo wszystko jest aktualne na liście zamówień (confirmation, statut: actuel), w LOT też.
Ciekawe jak to po ich stronie działa, dlaczego są takie różnice w działaniu tych automatów.
Już wiele godzin minęło od rezerwacji i szczerze mówiąc, chciałbym już poznać jej wynik, nieważne jaki będzie…
@gmpr Dokładnie ta sama sytuacja u mnie… Opodo w mailu z potwierdzeniem rezerwacji informuje o “kilku godzinach” potrzebnych na pojawienie się e-biletu, oraz żeby zacząć działać, jak minie 48h a bilet się nie pojawi na mailu. Ale obawiam się, że niestety skończy się informacją o anulowaniu… Dobrej nocy i obyśmy coś się w końcu dowiedzieli.
Reasumując wszystkie wpisy: jeśli pojawiły się dwa maile (pierwszy z potwierdzeniem rezerwacji oraz po 10-20 minutach drugi z numerem biletu) to wszystko powinno być ok.
Czy ktoś orientuje się czy LOT (lub serwis opodo) mogą anulować bilet nawet jeśli można śledzić rezerwację na stronie LOTu? Jeśli tak to na jakiej podstawie i w jakim czasie?
@matijar – takiego maila dostalem:
“Bonjour,
Nous faisons suite ? votre demande de réservation référence : nr-rezerwacji
Nous regrettons de ne pouvoir honorer votre commande pour des raisons
techniques. En effet, les dossiers aériens sont soumis ? acceptation du
service émission comme indiqué dans nos conditions générales de vente.
…”
@svistakk – rezerwacje zakldane o 2.00 w nocy, o 14.00 dostalem maile ze z przyczyn technicznych rezerwacja zostala anulowana
@max200025 – oczywiscie chodzilo mi ze na 16 rezerwacji mam 9 anulowanych, mail z wlasnej domeny na gmailu, moze jakbym interie mial to byloby lepiej.. no coz..
no to nowy news: Opodo wysyła jeszcze trzeci mail. Zawiera on fakturę w PDF. Myślę, że to już ostatecznie przesądza uznanie rezerwacji. Niestety nie cieszcie się zbytnio, bo fakturę otrzymałem za rezerwację dokonaną 1 dzień przed tym jak tłum rzucił się na deal, który oczywiście jak to zwykle bywa można obecnie już tylko wspomnieć:/
Właśnie dostałem 2 faktury bo dwa loty wczoraj kupowałem :). Jedna na 1,15e KTW-WAW i druga KRK-WAW na 2,71e :)
Wiesz fakture to ja np mam gdzieś :) jeśli mi nie anulują ebiletu to i tak polecę
a druga sprawa że loty ujemne mogą uznać, jako że oni błąd popełnili a faktury na kwotę minusową raczej mi nie wystawią … bo wyjdzie na to ,że oni muszą mi dopłacić :)
od dzisiaj na krajówkach będzie się pojawiać wiele dzieci widmo na listach pasażerów :p
Na szczęście nie ma w związku z tym żadnych sankcji :) ja chyba spróbuję sobie powybierać miejsca przez infolinie, a dziecko odwołam :)
Mati – wybór miejsc można dokonać przez stronę LOTu.
@adek
jeśli masz rezerwacje z niemowlakiem to nie ma takiej możliwości
Adek-można ale jak lecisz z infantem, to już nie.
Zresztą :) na te pół h lotu to mogą mnie posadzić gdziekolwiek :) druga sprawa ,że są 2 miejsca z lewej dwa z prawej więc i tak wszystko przez okno widać :)
@latam z modlina
Ależ oczywiście. Po cichutku, szeptem, na wąskich forach wymieniać się informacją o błędach w systemach rezerwacji biletów albo o niesamowitych promocjach. A potem triumfalne publikacje w necie – jak to było fajnie tu i tam. A lataj sobie z tego modlina za 38 pln. Imponujące prawdaż? Takie nic, a tak wysoko.
To jak można przez tele rezerwować jak się z bobasem leci czy nie
Do mnie wczoraj wieczorem dzwonili i pani, która ledwo co mówiła po angielsku z wyraźną prośbą zwracała się do mnie, żebym zgodził się, żeby zamienili 2 rezerwację z ujemną kwotą na zerową i wystawili taką fakturę z zerową kwotą.
Z tego co zrozumiałem, to boją się, żebym nie żądał od nich żadnych pieniędzy, które niby były widoczne na potwierdzeniu na stronie, bo będą mieli problemy podatkowe z tego powodu. Ma wysłać mailem jakiś dokument, który powinienem odesłać ze zgodą, ale na razie nic nie dostałem.
Ja mam tutaj inne pytanie: czy jeśli przyszła do mnie informacja o rezerwacji, a nie przyszły bilety ANI anulacja informacji, to jak mam się w tej sprawie zachować? Na dobrą sprawę nie zostałem poinformowany o tym że zostały mi cofnięte rezerwacje.
do mnie póki co nikt nie dzwonił, zobaczymy czy faktury przyjda na maila, dwie rezerwacje miałem płatne, a dwie miały kwotę ujemna
Ciekawe – minęły 24h od zlożenia rezerwacji – brak tak biletów, jak i anulowanie. Na chcekmytrip i na lot.pl rezerwacje nadal jako potwierdzone…
@svistakk
Heh, cały czas jedziemy na tym samym wózku – u mnie dokładnie to samo. Ciekawe jak to się skończy. Masz na którymś odcinku eurolot?
na gmailu mi anulowali już 4/10 na żaden nie miałem ebiletu
A mnie wydaje się, ze problem też może leżeć po stronie banku. Nie wiem ilu z Was robiło rezerwacje przez BZWBK- Na początku trzeba było potwierdzać transakcje kodem przesyłanym na komórkę- wtedy transakcja od razu przechodziła. W tym momencie potwierdzenia nie ma i pewnie bank odrzuca taką płatność, stąd brak wystawienia biletu od razu.
@svistakk jeżeli nie otrzymałeś e-biletu i nie masz go na checkmytrip to raczej już go nie dostaniesz.
Z tego co wiem to chyba nikomu nie anulowali kto dostał e-bilet
a co w przypadku minusowej ? :)
no to sobie gdybamy :) każdy wróży z fusów i wie swoje :) ja mam na checkmytrip confirmed ale e-ticketu nie dostałem. Rezerwując ostatnio przez opodo.pl bilet do Chin e-ticket dostałem po 24h – nie odrazu
@gmpr Tylko w jednej rezerwacji… Zastanawiam się, czy aby nie będzie tak, że 8 lutego zakończy się u mnie blokada środków na koncie i tego samego dnia lub kilka dni później przyjdzie mail: sorry – problemy z autoryzacja płatności.
P.S. Jak znajdziesz chwilkę to wejdź na lot.pl i sprawdź w swojej rezerwacji, po wejściu w “zmień lot” przy dowolnym odcinku podróży, czy masz coś takiego: “Bilet lub opłata nie zostały jeszcze opracowane. Wprowadzenie niezbędnych zmian do zarezerwowanego przelotu nie będzie się wiązało z opłatami karnymi”.
Mi anulowali wszystkie bez eticketu, a mialem confrimed w lot i checkmytrip … te z biletem narazie zostawili w spokoju ;)
moje wszystkie rezerwacje na gmailu, yahoo i wp. skasowali – problem techniczny – mam ok 60 rezerwacji z biletami na interii – póki co jest spokój.
@wyrwacz – biorąc pod uwagę ilość informacji od osób zainteresowanych, o wróżeniu z fusów nie ma mowy. Jest jasną regułą, że rezerwacje nie opatrzone e-ticketem 080… są sukcesywnie kasowane a co do tych z ticketem opodo zaczyna wystawiać faktury, co raczej świadczy o akceptacji. Nie ma od tego procesu jak narazie żadnych odstępstw.
Wczoraj i dzisiaj wczesnym rankiem próbowali dzwonić do nielicznych osób, ale zdaje się, że już dzisiaj odpuścili sobie mało owocne “negocjacje” – trudności językowe, niedopowiedzenia, koszty.
@svistakk
Myślę, że tak nie będzie. Blokada na koncie oznacza, że transakcja została autoryzowana.
Nie może być moim zdaniem tak, że nie dostaniemy żadnej dalszej informacji.
Też mam taką informację w systemie “Bilet lub opłata nie zostały jeszcze opracowane….”.
Nie kumam tego dlaczego to tak działało i od czego zależało przejście rezerwacji. Zwłaszcza, że specjalnie wybrałem wariant bezpieczny..
@monster: 60 rezerwacji! podziwiam!
oczywiście nie tylko dla siebie, ale i znajomi się załapali
A dostał ktoś fakturę na minusową rezerwację ?? :D
mi pokasowali wszystkie rezerwacje bez eticketow z gmaila.
Z interii z eticketami zostawili w spokoju
a ja nie rozumiem, co mam adres mailowy z tym czy bilet jest wystawiony czy nie???
a jakiś komunikat Ci wysłali o skasowaniu czy tak tylko już Cię nie ma w systemie
@adamz nie mam pojęcia, system opodo wysyłał na maile z interii od razu e-bilety a na gmail albo później albo w ogóle i tak ludzie podostawali na gmail rezerwacje ale bez numeru e-biletu i te właśnie rezerwacje zostały teraz zlikwidowane
ja np. najpierw zniknąłem z systemu rezerwacji LOT-u, a 2 godziny później przyszedł mail z opodo o problemach technicznych
Ja mam odwrotnie – rezerwacja na koncie z interii (bez e-ticketu) została anulowana już wczoraj (bez żadnego maila z ich strony, o anulowaniu wiem tylko z checkmytrip). Dwa bilety zarezerwowałem na gmaila – do jednego przyszedł bilet, do drugiego niestety nie.
Wysyłali maile o skasowaniu …
Wystawienie faktury na kwotę ujemną byłoby równoznaczne z koniecznością wypłacenia przez firmę opodo nam kwoty która się na niej znajduje :)
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/888,czy_urzad_kwestionuje_faktury_ujemne.html