Powered by GetYourGuide



Home Newsy Ryanair zawiesza loty na zimę (Budapeszt i wiele innych tras z Polski!)
Ryanair zawiesza loty na zimę (Budapeszt i wiele innych tras z Polski!)

Ryanair zawiesza loty na zimę (Budapeszt i wiele innych tras z Polski!)

Bodajże dwa dni temu z systemu Ryanair zniknęły rejsy z Modlina do Budapesztu po 5 listopada. Dzisiaj przewoźnik oficjalnie potwierdził, iż połączenie z Modlina do Budapesztu zostaje zawieszone na zimę! Tym samym Ryanair “oddał” trasę Wizz Airowi.
Z systemu Ryanair na zimę zniknęły także inne połączenia (patrz wpis)

Aktualizacja: Według nowych informacji w chwili obecnej w Ryanair trwa wprowadzanie zmian w sezonie zimowym i stąd taka duża liczba niewidocznych w systemie kierunków. Prawdopodobnie do końca września okaże się, które kierunki zostaną skasowane, a na których będą tylko wprowadzone zmiany w rozkładzie.

Powered by GetYourGuide

Trasy zawieszone na zimę (bez uwzględnienia typowo sezonowych tras):

  • Gdańsk – Birmingham
  • Gdańsk – Leeds Bradford
  • Katowice – Edynburg
  • Kraków – Billund
  • Lublin – Liverpool
  • Poznań – East Midlands
  • Poznań – Edynburg
  • Rzeszów – Bristol
  • Rzeszów – Glasgow Prestwick
  • Łódź – Bristol
  • Łódź – Edynburg
  • Łódź – Mediolan Bergamo
  • Łódź – Oslo Rygge
  • Szczecin – Bristol
  • Szczecin – Edynburg
  • Szczecin – Liverpool
  • Warszawa/Modlin – Budapeszt
  • Warszawa/Modlin – Dusseldorf Weeze
  • Warszawa/Modlin – Frankfurt Hahn
  • Warszawa/Modlin – Piza
  • Wrocław – Bournemouth
  • Wrocław – Malmo

    Ostatnie loty na w/w trasach odbywają się na początku listopada (przeważnie 4/5 listopada)



    Osoby posiadające bilety na skasowane loty mają do wyboru:
    a) zwrot kosztów biletów
    b) zmiany rezerwacji lotu na inny termin
    c) zmiany rezerwacji loty na inny termin i innego przewoźnika

    W praktyce nie wiadomo jednak czy prawo do pomocy z punktu c będzie łatwa i prosta do wyegzekwowania.

    W wypadku kiedy pasażer zostanie poinformowany (np. mailem od przewoźnika) o odwołaniu lotu na więcej niż 14 dni przed lotem nie przysługuje mu odszkodowanie 250 EUR określone w Rozporządzeniu.

    Najważniejsze fragment “Rozporządzenia UE 261/2004”. Pełną treść dokumenty znajdziecie tutaj: KLIK

    Artykuł 8: Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży
    1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie maja prawo wyboru pomiędzy:
    a) zwrotem w terminie siedmiu dni pełnego kosztu biletu po cenie za jaka został kupiony
    b) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym terminie; lub
    c) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc.




    Powered by GetYourGuide


    mleko

    Komentarz(14)

    1. w tym przypadku to kpina i ta wojna cenowa by gadali o Ryanie – RYAN się ośmieszył i skompromitował BRAWO WIZZAIR , wolę dopłacić trochę więcej i latać WIZZ z low costem , dla mnie RYAN to najgorszy syf jaki lata

    2. Witam,

      skoro mam wykupiony bilet na 7.11 i powrót 12.11, to mogę się domagać, aby Ryan zapewnił mi transport lotniczy w tych terminach u innego przewoźnika (np. LOT)? Dodam, że muszę w jakiś sposób dostać się w tych terminach do Budapesztu, ponieważ stamtąd startuję do innego miasta. Dzięki za pomoc

      1. Masz takie prawo. I tyle teorii.

        W rzeczywistości jednak są praktycznie nieznane przypadki, iż pasażer uzyskał przebukowanie na innego przewoźnika (zwłaszcza tradycyjnego)

    3. Witam,

      Mam zarezerwowany lot do Budapesztu na 5 listopada i powrót 7 listopada. Ponieważ po 5 wszystkie loty z Modlina zostają odwołane nie mam jak wrócić.
      W jaki sposób mogę ubiegać się o zwrot kosztów biletów?

      Na stronie ryanair’a podczas składania wniosku o zwrot kosztów powołując się na ?Rozporządzenia UE 261/2004?. ciągle mi krzyczy, że dane są niepoprawne.
      Tym bardziej niepokoją mnie następujące zdania z rozporządzenia :
      “ODWOŁANIE LOTU
      Jeśli lot został odwołany, mają zastosowanie wymienione niżej
      prawa z wyjątkiem następujących sytuacji:
      pasażer został poinformowany o odwołaniu lotu co najmniej
      dwa tygodnie przed zaplanowanym terminem odlotu lub… ”

      Czy to oznacza, że nie mam prawa do zwrotu kosztów biletów?

      1. Jeśli loty masz na jednej rezerwacji, to podejrzewam, iż Ryanair nie będzie robił problemów ze zwrotem pieniędzy za bilet.

        1. Tak ma po dwa bilety w każdą stronę na jednej rezerwacji.

          Ale właśnie o to chodzi, że w tej chwili “robi problemy” bo nie mogę złożyć tego wniosku o zwrot kosztów.

          Czy mam czekać teraz do momentu kiedy będę mógł się odprawić ? Ponieważ wedle wymienionego rozporządzenia, dopiero wtedy klient może się ubiegać o zwrot.

          Czy wnioski można składać tylko przez formularz na ich stronie?

          1. Dokonanie lub nie odprawy nie ma wpływu na prawa wynikające z Rozporządzenia.

            Podejrzewam, że Ryanair jeszcze wszystkiego “nie ustawił” w systemie i dlatego masz problem ze zwrotem kosztów.

            Dodatkowo z tego co pamiętam – jeśli jeden z lotów na rezerwacji jest nieodwołany, to chyba nie dało rady korzystać z tego formularza (trzeba dzwonić na infolinię albo czekać na oficjalnego maila od Ryanair z informacją o skasowaniu lotu)

    4. Póki co moja rezerwacja z Modlina do Budapesztu na 28.11 na stronie ryanair widnieje jako zaakceptowana. Wiecie może kiedy przewoźnik raczy mnie poinformować, że odwołał loty?

    5. Witam,

      Też mam kupione bilety na listopad. Nie mogę nigdzie znaleźć numeru infolinii ryanair. Może wiecie gdzie można zadzwonić żeby się dowiedzieć co z tymi lotami bezpośrednio od operatora?

    6. Witam.
      Miałam zarezerwowane za pośrednictwem FRU PL 2 bilety na lot z Warszawy do Budapesztu i powrót na odpowiednio: 07.11 i 11.11.2013r. Rezerwację zrobiłam i zapłaciłam już przed miesiącem łącznie 536zł. Kupiłam po 2 bilety za przewóz Modlin-busem – łącznie 40zł, zapłaciłam zaliczkę za hostel Honey w Budapeszcie – 10 EUR.
      Dzisiaj dowiaduję się, że na moje konto w ciągu 2 tygodni wróci kwota 378zł bo z tych 536zł pośrednik czyli FRU PL utnie sobie 2 x po 79zł. Nie bardzo wiem za co, skoro usługa nie doszła do skutku!? Ja zaniosłam do nich pełna kase na 2 miesiące przed odlotem, oni na miesiąc przed przy nie zrealizowanej z nie ojej winy usłudze ucinają mi 158zł. Plus koszty dodatkowe. Pisałam dzisiaj maila do Modlin-busa ale siedzi cicho.

      Proponowano mi lot alternatywy Wizzarem w terminie 05.11-10.11 za 636zł z lotniska Chopina więc może bym i przystała ale… płać od nowa. tak, tak, tak! Zrobiłam dzisiaj rezerwację telefonicznie ( rozmaiwjąc o tym niedoszłym licie) i od razu dostałam sms-a maila, że moja nowa rezerwacja jest przyjęta i tylko czeka na zapłacenie CAŁOŚCI!!! Oczywiście szybko.
      Niestety wszystko wzięło w łeb bo na 5 listopada nie dostanę urlopu, w hostelu tez 05 listopada wszystko zajęte. I kicha.
      A TAK W OGÓLE TO MYŚLĘ, ŻE WYPISZĘ SIĘ DO UKOKu i DO JAKIEGOŚ RZECZNIKA PRAW KLIENTA A I DO MEDIÓW TYPU SPRAWA DLA REPORTERA BO KOCHANI NIE TRZEBA LATAĆ. WYSTARCZY SPRZEDAWAĆ DZIENNIE BILETÓW TAK OKOŁO NA 5 SAMOLOTÓW PO 180 PASAŻERÓW PO CZYM ZWRACAĆ IM BILETY URYWAJĄC PRZY KAŻDYM PO 80ZŁ. Z TEGO SIĘ ROBI “NIECHCĄCY 72.000ZŁ.
      MAIL DO MNIE [email protected]

      1. A kto Ci kazal zamawiac przez jakies FRU???
        To jasne,ze oni pobieraja oplate za ICH usluge,czyli w tym przypadku za to,ze przez nich zakupilas bilety.
        Nie rozumiem ludzi ktorzy do kupna -rezerwacji biletu potrzebuja trzeciej jednostki,ktora musza dodatkowo oplacac.
        Czy tak trudno jest wejsc na strone np. Ryanair i kupic bilety bezposrednio na ich stronie bez posrednikow??
        W takiej sytuacji dostalabys 100% zwrotu.
        A tak urwali Ci kase i nie masz szans jej odzyskac..
        Bo policzyli sobie za usluge ,ktora ZOSTALA wykonana a ,ze loty zostaly odwolane,no coz oni nie maja z tym nic wspolnego..

      2. Ja też mam podobną sytuację, miałem wykupione bilety dla 2 osób w terminie 7-11.11 Zapłaciłem za bilety poprzez stronę Ryanair 780 PLN, a dzisiaj dostałm maila, że zostanie mi zwórocone 580 PLN. Czy wiecie dlaczego poinformowali mnie zwrocie niższej kwoty? Po informacji o owołaniu lotu, potwierdziłm, że chce pełnej refundacji kosztów.

    Opublikuj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *