LOT od marca 2012 kasuje loty do Hanoi (AKTUALIZACJA)

lotkasujehanoi

LOT skasował połączenie do Hanoi! Ostatni bezpośredni lot odbędzie się 24 marca 2012.
Jak można sprawdzić w systemie przewoźnika (KLIK) nie znajdziemy już bezpośrednich połączeń z Warszawy do Hanoi (patrz screen w rozwinięciu)
Niestety brak Hanoi w rozkładzie nie jest błędem, co potwierdza prezes Piróg w wywiadzie na rp.pl: KLIK

AKTUALIZACJA, 2012.02.17, 10:05:
Otrzymaliśmy odpowiedź na pytanie o oficjalne stanowisko przewoźnika w sprawie odwołanych lotów:

„Warszawa, 16 lutego 2012 roku – Polskie Linie Lotnicze LOT podjęły decyzję o zawieszeniu z dniem 26 marca 2012 roku połączenia do Hanoi. Jednocześnie, 29 maja br. polski przewoźnik uruchamia nowe połączenie na Daleki Wschód do Pekinu, stolicy Chin.

LOT po wnikliwych, wieloetapowych analizach bardzo dobrze ocenia potencjał połączenia do Pekinu. Dzięki wynegocjowanej zgodzie na przeloty nad Syberią i dogodnym godzinom startów i lądowań na lotnisku w Pekinie, przewoźnik liczy na duże zainteresowanie wśród pasażerów biznesowych i turystycznych, a także lepsze wyniki finansowe rejsów wykonywanych trasą północną.

Decyzja o wstrzymaniu połączenia do Hanoi związana jest m.in. ze słabymi wynikami finansowymi tego połączenia i brakiem perspektyw ich poprawy, a także z ograniczoną flotą samolotów dalekodystansowych na zbliżający się sezon Lato 2012.

Na trasie do/z Hanoi podróżował przede wszystkim ruch turystyczny, co dawało zbyt niskie przychody jednostkowe, aby połączenie było rentowne. Dlatego, mając do dyspozycji cztery Boeingi 767 i perspektywę otrzymania nowych Boeingów 787 Dreamliner pod koniec tego roku, ustaliliśmy priorytety tak, aby w nadchodzącym sezonie letnim jak najefektywniej wykorzystać flotę, którą dysponujemy. Uznaliśmy, że otwarcie już na sezon letni 2012 połączenia do Pekinu przyniesie więcej korzyści, niż kontynuowanie eksploatacji połączenia do Hanoi – mówi Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A..

Sprzedaż biletów na rejsy do Hanoi po 25 marca została już wstrzymana w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. Wszystkim pasażerom posiadającym wykupione bilety na rejsy po 25 marca, LOT gwarantuje pełny zwrot kosztów biletu.

Z uszanowaniem,
Biuro Prasowe PLL LOT S.A.”

Wobec braku informacji o tym, czy LOT zamierza (zgodnie z prawem) przebukowywać pasażerów odwołanych lotów na rejsy innych przewoźników, poprosiliśmy o zabranie stanowiska właśnie w sprawie zmiany biletów.

AKTUALIZACJA, 2012.02.17, 12:00

Kolejna odpowiedź od PLL LOT S.A.
„PLL LOT S.A. zawsze dbają o prawa i dobro Pasażerów. Obecnie wszystkim pasażerom posiadającym wykupione bilety na rejsy po 25 marca, LOT gwarantuje pełny zwrot kosztów biletu. Jeżeli pojawi się możliwość zapewnienia naszym podróżnym rejsów do Hanoi innymi liniami z pewnością niezwłocznie poinformujemy pasażerów o takiej opcji.”

Ciąg dalszy pierwotnego newsa:
Cytat z wywiadu:

„Kiedy ostatecznie ruszy połączenie do Pekinu?

29 maja po południu zaplanowaliśmy pierwszy lot. I wiążę z tym ogromne oczekiwania. W 2011 roku z Polski do Chin wyleciało 40 tysięcy osób. Ogromna liczba polskich firm ma kontakty z biznesem w Chinach i już teraz widzę jak ich szefowie zacierają ręce, że skróci im się czas podróży. Było kilka warunków: pozwolenie na loty nad Syberią, dobre godziny lądowań i wylotów w Pekinie i gwarancję dobrego produktu. To połączenie otwieramy B767,po pół roku zostanie on wymieniony na Dreamlinera.

Czy zlikwidujecie w tej sytuacji rejsy do Hanoi?

To połączenie jest popularne wśród pasażerów klasy ekonomicznej., ale mieliśmy problemy z wypełnieniem trasy biznes, na której się zarabia. Będziemy więc latać na tej trasie jedynie do końca marca. Wierzę, że inne kierunki, jakie rozwiniemy w Azji będą bardziej atrakcyjne. Tokio-Narita chcemy otworzyć późną wiosną 2013, w kolejnych latach ? Seul i Szanghaj albo Shenzen.”

Brak lotów bezpośrednich w systemie LOTu:


Komentarzy: 77

karrr15 lutego 2012 o godzinie 16:35

No nie moge uwierzyc….

tartal15 lutego 2012 o godzinie 16:36

i Hanoi poległo na rzecz Pekinu….

Lotnik15 lutego 2012 o godzinie 16:38

I weź tu, kur…, człowieku coś zaplanuj…..

karrr15 lutego 2012 o godzinie 16:51

Jak to jest z mozliwoscia przelozenia biletu? Pozwola na wylot z innego miasta jesli ma sie inne plany?

mleko15 lutego 2012 o godzinie 16:53

Ja bym poczekał na rozwój sytuacji, sam mam kuponie loty do Hanoi na 9-24kwietnia, WRO-WAW-HAN-WAW-WRO i szukam sobie teraz innych połączeń na jakie moge to przebukować :)

Przem15 lutego 2012 o godzinie 16:54

Ma ktoś wiedzę i możliwość podzielenia się informacjami o dochodzeniu swoich praw w takim przypadku? Zwrot kasy za bilet przyjmuję, ale runął mój cały misterny plan zbudowany wokół „niezawodnego przewoźnika”. Kto zwróci za koszty hoteli, przelotów wewnętrznych etc.? Macie doświadczenia w tej kwestii? Podzielcie się… :(

mleko15 lutego 2012 o godzinie 16:57

@Przem:

http://mlecznepodroze.pl/2010/09/30/poradnik-podroznika-cz-10-odwolany-lot-odszkowanie/

I) Odwołanie lotu.

W tym wypadku przewoźnik musi zaoferować następującą pomoc (do wyboru przez pasażera) :
- zwrot kosztów biletów
- zmianę biletu (darmowe przebukowanie) na kolejny lot do miejsca docelowego najbliższym możliwym lotem, w miarę dostępności miejsc
- pokrycie kosztów noclegu (w rozsądnym ?standardzie? hotelu) i wyżywienia oraz kosztów dojazdu z/na lotnisko

Pasażerowi przysługuje prawo do odszkodowanie (z Art. 7), chyba, że:
- odwołanie lotu miało miejsce z przyczyny niezależnej od przewoźnika, czyli: strajku, niesprzyjającej pogody, wybuchy wulkanu, nagłej (niemożliwej do przewidzenia) usterki, wybuchu wojny itp.
- przewoźnik poinformował pasażera o odwołaniu lotu min. 14 dni przed planowaną datą lotu

Generalnie jest wiecej jak 14 dni, wiec odszkodowanie nie przysluguje (chyba ze zapomne Cie poinformowac:D) ale mozna przebukowac na inne linie (pewnie tylko ze Star Alliance) lub zwrot pieniedzy

Przem15 lutego 2012 o godzinie 17:00

Dzięki Mleko, tylko trochu szkoda teraz się bujać i czekać na zwrot kasy, a urlop w dupie :(
Tak to przynajmniej poleciałbym gdzieś tanio z Berlina i nie zawracał sobie głowy LOTem…

mleko15 lutego 2012 o godzinie 17:02

@Przem
Ale po co tracić urlop?
Przebukujesz sobie na inne linie +/- 1 dzień ( w zaleznosci od terminu) i tyle.

U mnie wygląda na to, iż zamiast w poniedzialek wielkanocny, to wylece w Wielkanoc :D

karrr15 lutego 2012 o godzinie 17:08

@mleko – dwie niedognosci to takie, ze po pierwsze lot z Wa-wy byl bezposredni i i trwal jedynie 11h a teraz bedzie to dwa razy dluzsze

Drugie to pytanie – mieszkam za granica, czy sa jakies szanse, ze lot przebukowalby mi na lot z miasta poza polska obojetnie jakimi liniami? W zasadzie z ich perspektywy to czy przebukuja z Wroclawia/Poznania lufthansa czy tez innego miasta w europie to roznica chyba zadna ale nie wiem czy na to pozwola.

Macie jakies doswiadczenie?

Przem15 lutego 2012 o godzinie 17:08

Np. jakimi liniami? Aerofłotem z przesiadką w Moskwie? ;) Dobra, poczekajmy na rozwój sytuacji, na razie tracę tylko 100 zeta za przelot wewnętrzny i trochę grosza na szczepionki, więc wielkiego dramatu nie ma. Chociaż za tę stówkę to można polecieć gdzieś do Europy ;) Ehh…

Daro15 lutego 2012 o godzinie 17:09

Niestety, brak samolotow dlugodystansowych zrobil swoje. Szkoda, bo liczylem na dobra promocje do Hanoi.

mleko15 lutego 2012 o godzinie 17:13

@Przem
W moim wypadku pasuje mi przebukowanie trasy
WRo-WAW-HAN-WAW-WRO
na
WRO-FRA-BKK-HAN-BKK-FRA-WAW
realizowanej przez Lufthansę + Thai Airways (loty BKK-HAN).
Thai Airways też jest w Star Alliance (jak LOT)

tartal15 lutego 2012 o godzinie 17:14

chyba tak do końca z tym przebukowaniem nie jest jeśli dany rejs jest anulowany, odwołany…

mleko15 lutego 2012 o godzinie 17:15

@tartal
A czytałeś tekst, ktory wkleilem kilka komentarzy wyżej + link ?

Dodatkowo link do rozporządzenia KE:

http://mlecznepodroze.pl/wp-content/uploads/EU261-2004.pdf

Przem15 lutego 2012 o godzinie 17:17

No tak, ale z 12 godzin podróży, robią się 24 godziny :(

tartal15 lutego 2012 o godzinie 17:17

a jeśli w przepisach jest dopuszczalne przebookowanie to na pewno nie tylko na *A

mleko15 lutego 2012 o godzinie 17:18

Ja już mieć te 24h podrózy niż zwrot pieniedzy i nie lecieć :P

Przem15 lutego 2012 o godzinie 17:22

Czy dobrze rozumiem, że wybieram sobie dowolną linię w SA, którą zrealizuję przelot w tym samym terminie w to samo miejsce? A są możliwości zmian terminów, lotniska lądowania? Np. na Sajgon, wylot wcześniej? ;)

tartal15 lutego 2012 o godzinie 17:22

to co wkleiłeś to wyrwane z całego rozporządzenia zdania… i nigdzie nie jest napisane w tym co wkleiłeś że z tego samego Allince. więc po co szukasz w *A ???

mleko15 lutego 2012 o godzinie 17:26

@tartal

Mile ?

Po za tym gdzie napisalem ze MUSI to byc Star Alliance? W moim wypadku tak mi pasuje, a że akurat jest to SA to lepiej dla mnie :)

A co rozporządzenia: tak jest to fragment (po co wklejac tutaj całe) ale fragment mowiacy o prawach pasazerow lotów odwolanych.

tartal15 lutego 2012 o godzinie 17:28

Rzecznik PLL LOT Leszek Chorzewski poinformował iż pasażerowie którzy wykupili bilety na skasowane połączenie, nie mają powodów do obaw, PLL LOT wywiąże się z zawartych umów przewozu, czyli zaproponuje pasażerom przebukowanie na loty innych przewoźników. PLL LOT z pasażerami będzie kontaktował się indywidualnie.

Fiff15 lutego 2012 o godzinie 17:42

Czyli lecąc GDN-HAN 25.02 i HAN-GDN 23.03 nie muszę się obawiać zmian? Wracam ostatnim lotem z Hanoi bo aż mnie zatrzęsło na 10 dni przed wylotem??

tartal15 lutego 2012 o godzinie 17:47

ostatnia rotacja 25/26.03 więc będziesz leciał

Adam15 lutego 2012 o godzinie 18:14

ALe mam fuksa wracam przedostatnim lotem a widzę że Mleko miałeś później lecieć. Niewiele brakowało a bym musiał odwoływać. Jest tylko taki problem że jak ktoś ma już wizę to trzeba uwzględnić zmiany dat i lotów-przynajmniej ja tak musiałem podawać. Szkoda takie fajne połaczenie a w przyszłym roku miałem tak polecieć i na Filipiny. Do Pekinu bez sensu taniej jest Aeroflotem czy LH w promocji, same Chiny z racji wiz m.in. i ilosci połączeń nie są dobre na przesiadki. Oj lot przegiął pałę z tym, zwłąszcza że niedawno sprzedawał promocję na listopad/grudzień 2012 do Hanoi

Adam15 lutego 2012 o godzinie 18:15

A swoją drogą jak ktoś miał lecieć na koniec marca odwoływać na 1,5 miecha przed to trochę chamówa

cineo15 lutego 2012 o godzinie 18:15

no to el doooopa normalnie – :(

szulczyk15 lutego 2012 o godzinie 18:55

to jezeli np lot skasuje jakies polaczenie to moge sobie wybrac jakiekolwiek z ich siatki połączeń tak?

marqoos_pl15 lutego 2012 o godzinie 20:25

Niestety, nie podstawia innego bezposredniego lotu, wiec normalne, ze podroz inna trasa i innymi liniami (z wieksza iloscia przesiadek) bedzie dluzsza. Zdarza sie. Co do Star Alliance, to LOT bedzie w pierwszej kolejnosci na te loty zmienial rezerwacje – zawsze jest taka praktyka.

marqoos_pl15 lutego 2012 o godzinie 20:32

A swoja droga, to ceny w Economy Semi-Flex sa bardzo atrakcyjne – jak widac, czesc rejsow jest realizowana przez Singapore Airlines.

mleko15 lutego 2012 o godzinie 20:36

@marqoos_pl
Jako ze masz pewnie wieksze doswiadczenie odemnie –
jak patrza na przebukowanie na SkyTeam, konkretnie na KoreanAir?
Mam fajną trase WAW-FRA-ICN-HAN i tam samo powrot (FRA-ICN na A380), no ale to SkyTeam niestety…

karrr15 lutego 2012 o godzinie 22:23

@mleko

Leciałem lufthansa kiedys do Seulu i spoznilem sie na samolot we Frankfurcie (z Wroclawia wylecial spozniony o kilka godzin) i lufthansa a konkretnie pani w obsludze klienta (LOT) jeszcze na lotnisku zrobili mi rezerwacje na KoreanAir.
Czy zrobi to samo LOT? Nie wiem ale obsluga byla bardzo mila tak jakby przyzwyczajona do takich zmian i nie miala zadnych oporow na zmiane przewoznika z lufthansy na Korean a nawet wiecej – naliczali punkty M&M przy przelocie nie SA – wiec tutaj tez o to bym sie staral.

Dzwonilem do nich dzisiaj sie spytac jak ze zmiana powiedzieli, ze procedury beda znane od przyszlego tygodnia. Mam nadzieje, ze pozwola zmienic miasto wylotu.

mleko15 lutego 2012 o godzinie 22:28

@karrr
thx za ino, mam obecnie wybrane 3 opcje lotow do HAN z ustaloną kolejnością zapytania :D
KoreanAir spadł gdzies na 3 miejsce w kolejnosci ale tez jest brany pod uwage

mmm16 lutego 2012 o godzinie 08:25

Ja bym się ucieszył gdyby można było zmienić miejsce docelowe, bardziej pasuje mi lecieć do HCM niż do Hanoi

Przem16 lutego 2012 o godzinie 09:50

O właśnie, zgadzam się, też bym chętnie zamienił miejsce docelowe na HCM :)

Adam16 lutego 2012 o godzinie 09:59

Zwróćcie uwagę że jak zmieniacie loty tu musicie mieć ewentualnie +1 czy 2 dni, nie wcześniej. Wiza on arrival (po uzyskaniu listu) jest wydawana od danego dnia, nie pozwolą wam przylecieć wcześniej i nie wpuszczą no i w tym dokumencie podaje sie nr i datę lotu-nie wiem jak to będą interpretować-później myślę że przełkną, ale jak wcześniej trzeba sie starać o nowy list.

Przem16 lutego 2012 o godzinie 10:34

No i właśnie dlatego liczę na to, że LOT szybko się ogarnie z wyjaśnieniem sytuacji, wizy jeszcze nie mam, bo na razie nie wiem na czym stoję…

Przem16 lutego 2012 o godzinie 10:35

@Adam dzięki za przypomnienie, to ważna kwestia!

Adam16 lutego 2012 o godzinie 18:33

Przem dostałem nieoficjalnego newsa że mają sie zgadzać na prebukowania do 25.03 albo zwrot kasy-czyli nie za bardzo korzystnie nie wspominając że to nie za bardzo zgodnie z przepisami. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak naprawdę będą takl robić to nikt im nie zaufa wiecej i szalone środy będą naprawde dla szalonych a Pekinu mogą nie otwierać wolę aeroflotem z postojem w Moskwie sie męczyć-może nie super ale przynajmniej dolecę i nieco adrenaliny i przygody zawsze w Moskwie jest.

ratal16 lutego 2012 o godzinie 18:41

Na różnych forach ludzie piszą, że proponują przebukowanie do 25.03 albo zwrot kasy. NIE CHCĄ przebukowywać na loty innych przewoźników w terminach zbliżonych ramowo do pierwotnego zamówienia. A przecież powszechnie obowiązujące przepisy prawa nakładają na nich określone obowiązki w tej sytuacji. To jest szok po prostu. Jeśli to jest prawda co ludzie piszą, to ich szef mydli nam oczy tylko, a wydaje polecenia całkiem odwrotne.

karrr16 lutego 2012 o godzinie 20:07

Wlasnie dzwonilem to jest dokladnie to co powiedzieli, albo zwrot kasy albo przebukowanie na ich samolot czyli do 25 marca.
Szok – czy to jest legalne?

Artur16 lutego 2012 o godzinie 21:41

To do pasażera należy wybór czy chce zwrot pieniedzy w ciągu 7 dni czy inny lot (który ma być zapewniony w podobnym terminie i warunkach) – Art. 8.1 Rozporzadzenia WE 261/2004.

W razie nie zapewnienia takiego takiego wyboru lub braku wykonania życzenia pasażera, należy sie odszkodowanie, dodatkowo warto pamiętać że Instnieje też Konwencja Montrealska.
Polecam wyrok Trybunał Sprawiedliwości UE c-83/10 osoby którym Lot skasował połaczenia mogą dochodzić, pod określonymi warunkami, poza odszkodowaniem za poniesioną szkodę, zadośćuczynienia za doznaną krzywdę.

karrr16 lutego 2012 o godzinie 22:44

Dzięki Artur tutaj linki do rozporządzenia i wyroku Trybunału

http://www.uokik.gov.pl/download.php?id=258

Wyrok Trybunału Sprawiedliwości:
http://dokumenty.e-prawnik.pl/orzecznictwo/unia-europejska/c-8310-sousa-rodrguez-iin.html

Leon17 lutego 2012 o godzinie 08:01

Nie ma co czekać na telefon z lotu. Oficjalne info mam już widoczne sprawdzając swoją rezerwację na stronie lotu, cytuję: Wystąpiła zmiana harmonogramu dla danej podróży. Skontaktuj się z biurem telefonicznym, jeżeli chcesz zmienić lub anulować rezerwację. (15069)
Uwaga: linia lotnicza odwołała co najmniej jeden z wybranych przez użytkownika lotów. Zmodyfikuj rezerwację lub skontaktuj się z biurem podróży. (9115)

aniulka17 lutego 2012 o godzinie 08:03

Powstała już nawet jakaś akcja na fejsie:

http://www.facebook.com/NabiciwHANoi

Adam17 lutego 2012 o godzinie 08:36

Artur co do przepisów masz rację ale to Polska tu prawo a rzeczywistość to jak widać 2 różne rzeczy a teraz trzeba z tego wybrnąć żeby w ogóle nie stracić-bo lotów po Azji nikt ci nie odda

mleko17 lutego 2012 o godzinie 10:10

Aktualizacja: Otrzymaliśmy odpowiedź na pytanie o oficjalne stanowisko przewoźnika w sprawie odwołanych lotów:

„Warszawa, 16 lutego 2012 roku ? Polskie Linie Lotnicze LOT podjęły decyzję o zawieszeniu z dniem 26 marca 2012 roku połączenia do Hanoi. Jednocześnie, 29 maja br. polski przewoźnik uruchamia nowe połączenie na Daleki Wschód do Pekinu, stolicy Chin.

LOT po wnikliwych, wieloetapowych analizach bardzo dobrze ocenia potencjał połączenia do Pekinu. Dzięki wynegocjowanej zgodzie na przeloty nad Syberią i dogodnym godzinom startów i lądowań na lotnisku w Pekinie, przewoźnik liczy na duże zainteresowanie wśród pasażerów biznesowych i turystycznych, a także lepsze wyniki finansowe rejsów wykonywanych trasą północną.

Decyzja o wstrzymaniu połączenia do Hanoi związana jest m.in. ze słabymi wynikami finansowymi tego połączenia i brakiem perspektyw ich poprawy, a także z ograniczoną flotą samolotów dalekodystansowych na zbliżający się sezon Lato 2012.

Na trasie do/z Hanoi podróżował przede wszystkim ruch turystyczny, co dawało zbyt niskie przychody jednostkowe, aby połączenie było rentowne. Dlatego, mając do dyspozycji cztery Boeingi 767 i perspektywę otrzymania nowych Boeingów 787 Dreamliner pod koniec tego roku, ustaliliśmy priorytety tak, aby w nadchodzącym sezonie letnim jak najefektywniej wykorzystać flotę, którą dysponujemy. Uznaliśmy, że otwarcie już na sezon letni 2012 połączenia do Pekinu przyniesie więcej korzyści, niż kontynuowanie eksploatacji połączenia do Hanoi ? mówi Marcin Piróg, Prezes Zarządu PLL LOT S.A..

Sprzedaż biletów na rejsy do Hanoi po 25 marca została już wstrzymana w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. Wszystkim pasażerom posiadającym wykupione bilety na rejsy po 25 marca, LOT gwarantuje pełny zwrot kosztów biletu.

Z uszanowaniem,
Biuro Prasowe PLL LOT S.A.”

Artur17 lutego 2012 o godzinie 10:14

Kompromitacja ! Co mnie obchodzi Pekin ja chce mój lot do Hanoi 25.04 !

lukas17 lutego 2012 o godzinie 10:32

Proponujęzainteresować media tym problemem aby wywierać nacisk na LOT. Powinno zależeć im na dobrej opinii zatem jeżeli nagłośnimy sprawę to uda się coś zdziałać. Wysyłajcie maile na podane niżej oraz podawajcie kolejne:

alert24@gazeta.pl
kontakt24@tvn.pl
warszawa@tvn.pl
uwaga@tvn.pl
listy@rp.pl
I.Skoneczna@rp.pl
redakcja_portalu@agora.pl
Gazeta Prawna:
jadwiga.sztabinska@infor.pl
andrzej.andrysiak@infor.pl
marcin.piasecki@infor.pl
marek.kutarba@infor.pl

karrr17 lutego 2012 o godzinie 10:49

Trzeba im zadac konkretne pytanie.
Czy zamierzaja respektowac prawa pasazera i beda przebukowywac loty?

ggggg17 lutego 2012 o godzinie 10:51

Instytucje konsumenckie / podróże lotnicze ze stronu ULC:

kopp@ulc.gov.pl – Komisja Ochrony Praw Pasażera przy ULC
porady@skp.pl -Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
warszawa@federacja-konsumentow.org.pl -Federacja Konsumentów
konsument@um.warszawa.pl -Miejski Rzecznik Konsumentów
info@konsument.gov.pl -Europejskie Centrum Konsumenckie
uokik@uokik.gov.pl -UOKIK

ratal17 lutego 2012 o godzinie 11:00

No i niestety trzeba będzie „pójść” do sądu. Od początku się tego obawiałem. Pozostaje tylko – po konsultacji z prawnikami i odpowiednich pismach do przewoźnika, kupić samemu bilety, a potem wnieść pozew. W sumie to nie problem, bo kwota sporu niewielka, to i wpis sądowy mały. A niczym się nie ryzykuje, co najwyżej oddadzą kwotę za bilet, a my będziemy stratni o bilety jakie sami kupiliśmy. Choć osobiście nie sądzę aby wygrali. Z ostateczną oceną wstrzymam się jednak do czasu otrzymania opinii prawnej. A co tam. Jak się bawić, to bawić :)

karrr17 lutego 2012 o godzinie 11:02

Wydaje mi sie, ze warto do nich dzwonic/pisac i okazywac swoje niezadowolenie i nie zgadzanie sie na podany wybor tzn lot do konca marca albo zwrot pieniedzy.

Adam17 lutego 2012 o godzinie 11:07

Trzeba do upublicznić aby zrobić „reklamę” Lotowi taką że mogą już swój Pekin zwijać. Tylko atak na wizerunek i zaufanie może coś dać. W przeciwnym razie nic się nie wyrwie

Adam17 lutego 2012 o godzinie 11:14

ogólnie wielka żenada ze strony LOT. Koleżanka miała bilkety AirAsia czyli tanich linii z Londynu do Kuala Lumpur i kasują połączenie. Zaproponowali zwrot biletów albo przebukowanie na regularna linię. I to jest tania linia a nie regularny LOT.

marqoos_pl17 lutego 2012 o godzinie 11:17

Dzwonic do nich po 15 razy dziennie i domagac sie zmiany rezerwacji. Moga zmienic na dowolna linie, chociaz beda preferowac linie ze Stara w pierwszej kolejnosci. To jest wina LOT-u, nie pasazera, wiec musza zapewnic inne polaczenia. Mowienie o przebukowania na wczesniejsze terminy lub (tylko) zmiana kasy to jest proba umycia rak. Ja bym sie domagal takiej zmiany non-stop. Telefonicznie, na ich profilu na facebooku, na roznych forach branzowych itd itp. To oni zapie…li, wiec niech sie teraz z tym bawia i ponosza koszty (przebukowania). Ja raz mialem lot DUB-RIX-EVN (RT) z airBaltic. Po kilku zmianach trasa wygladala dosyc oryginalnie i tylko DUB-RIX (BT) – RIX-SVO (BT) – SVO-EVN (SU) – EVN-PRG (OK) – PRG-DUB (EI) – dalo sie? Oczywiscie. Potrzebna byla tylko dobra wola osoby w call center. LOT moze (technicznie) zmienic swoje rezewacje na dowolnego przewoznika, z ktorym ma umowe na wystawianie biletow, a znaczy to, ze WSZYSTKIE znane linie wchodza w gre.

karrr17 lutego 2012 o godzinie 11:36

@ratal

Lepiej poczekac na przebukowanie niz probowac pozniej dochodzic zwrotu kosztow nowego biletu – to bedzie na pewno trudniejsze. Mozna tez poczekac az nie bedzie juz miejsc w samolotach lotu albo po 25 marca i dalej beda musieli ustosunkowac sie wypelnienia woli pasazera zgodnie z jego prawami.

mleko17 lutego 2012 o godzinie 12:03

Kolejna odpowiedź od PLL LOT S.A.

„PLL LOT S.A. zawsze dbają o prawa i dobro Pasażerów. Obecnie wszystkim pasażerom posiadającym wykupione bilety na rejsy po 25 marca, LOT gwarantuje pełny zwrot kosztów biletu. Jeżeli pojawi się możliwość zapewnienia naszym podróżnym rejsów do Hanoi innymi liniami z pewnością niezwłocznie poinformujemy pasażerów o takiej opcji.”

LOT chyba powoli wymięka…

Stefan17 lutego 2012 o godzinie 12:09

dochodzą po rozum do głowy:)

Przem17 lutego 2012 o godzinie 12:18

Olewam LOT, niech oddają kasę i pojadę sobie na urlop do Ciechocinka ;)

Adam17 lutego 2012 o godzinie 12:26

PLL LOT S.A. zawsze dbają o prawa i dobro Pasażerów – normalnie hasło jak z Misia. Już lepiej się oni o moje dobro nie troszczą tylko robia za co dostali kasę. Air Asia-tania linia-też skasowali połaczenie i zaproponowali +_ 1 dzień lot Malaysian Airlines a to jest jedna z tańszych linii lotniczych taniego przewoźnika, taki azjatycki ryan. Nie mam pytań. Lot pokazuje gdzie ma klientów którzy wpłacili a zatem skredytowali jego działalnosć przez pół roku. trzeba być odpowiedzialnym za swoje decyzje. Jak sie podjeło latać do Hanoi to trzeba sie gorzej badź lepiej wywiązać z tego-no chyba że jest sie oszustem.

karrr17 lutego 2012 o godzinie 12:41

Jest sie oszustem czy nie – sa obowiazki nalozone na linie lotnicze z ktorych musi sie wywiazac. Problem w tym, ze to moze sie odbic na nich dlugoterminowo – ja sie 10 razy zastanowie zanim wykupie z nimi przewoz, skoro jak tylko bedzie problem beda robic wszystko, zeby nie wypelnic prawa.

marqoos_pl17 lutego 2012 o godzinie 12:50

Wlasnie z tych powodow pasazerowie podrozujacy czesto do Pekinu beda rowniez wybierac inne linie, na ktorych mozna polegac w razie jakiejkolwiek zmiany i ktore maja czym latac i nie bedzie trzeba na to czekac dwa tygodnie (na wolne miejsca). Moze przyjmujemy zaklady – ile LOT polata do Pekinu tym razem – po roku, rok, 16 miesiecy?

mleko17 lutego 2012 o godzinie 12:51

@marqoos_pl

Rok? Tak długo? :D

karrr17 lutego 2012 o godzinie 12:53

No zobaczymy jak z nami zalatwi sprawe bo jesli kiepsko to bedziemy robic co sie da zeby aktywnie zniechecac ludzi do podrozowania LOTem opowiadajac o tym jak traktuje swoich pasazerow.

Adam17 lutego 2012 o godzinie 13:28

No risk no fun Pekin by Lot – sprawdź czy polecisz nowa promocja tylko dla Szaleńców.

ratal17 lutego 2012 o godzinie 13:40

Adam – fajnie to ująłeś :)

ratal17 lutego 2012 o godzinie 13:42

karrr
Cały czas pisze o przebukowaniu. Rozwiązania sądowe to ostateczność, a i tak trzeba by je odpowiednio (pod względem formalnym) poprowadzić.

Artur17 lutego 2012 o godzinie 13:56

Właśnie otrzymałem telefoniczne zapewnienie że w przyszłym tygodniu Lot ma przedstawić połaczenia alternatywne do Hanoi

karrr17 lutego 2012 o godzinie 14:03

@Artur

Swietnie – mam nadzieje, ze to bedzie prawda, bo mi przez telefon dali wczoraj i dzisiaj znac „ze dyrekcja moze zmienic obecna procedure ale to zapewnie w przyszlym tygodniu.

Artur17 lutego 2012 o godzinie 14:31

Trzeba za każdym razem zaznaczać że to Pasażer ma prawo wyboru między innym lotem a zwrotem pieniędzy, a nie że Lot robi łaskę że mi odda za bilet

Adam17 lutego 2012 o godzinie 15:21

Loty alternatywne do Hanoi np. Rzeszów, Pekin w grudniu (jak jeszcze będzie latał), Londyn czy Paryż. I tak się tydzień będą zastanawiali co tu ludziom wcisnąć. Jestem pod wrażeniem pełen profesjonalizm.

ratal19 lutego 2012 o godzinie 10:23

Może w poniedziałek coś się wyjaśni. Jak sądzicie?

Adam19 lutego 2012 o godzinie 16:00

coś będą musieli zrobić jak w ogóle chcą potem coś sprzedać ale i tak mega obsuwa z zamieszaniem. Myśle że odpuszczą i coś dadzą bo ich wszyscy zjedzą i wizerunek porażka ale LF i aeroflot już się cieszą. Pekin by lot to dla nich żadna konkurencja

marta19 lutego 2012 o godzinie 20:12

No to prezes Pirog i jego zagraniczni doradcy sie kolejny raz popisali …

[...] Ostatni lot do Hanoi odbędzie się 25 marca. Więcej informacji znajdziecie w specjalnych wpisach: KLIK oraz KLIK Dodano: 20.02.2012 -> 13:29 | Autor: mleko | Brak komentarzy | Kategorie: promocja | [...]

Krzysztof22 lutego 2012 o godzinie 15:47

Mam lot wykupiony do Hanoi 22.06 dzisiaj byłem w biurze Lot w Katowicach . Kazali mi dzwonić na infolinię bo mają serwer uszkodzony. Nie dałem się zbyć, jutro tam się zjawię ponownie. Mam nadzieję że zaproponują mi satysfakcjonujące dla mnie rozwiązanie problemu. Zwrot biletu m nie odpowiada. Mam już wizę.

Napisz komentarz:

Twój komentarz: